icons8-team-r-enAOPw8Rs-unsplash

De BIFF-methode Communicatie met hoog-escalerende mensen

Het onderwerp van de studiemiddag op 22 november was:

De BIFF-methode Communicatie met hoog-escalerende mensen

Inmiddels hebben de leden van onze vereniging als aanvulling op deze studiemiddag het boek BIFF van B. Eddy cadeau gekregen.

De training in deze studiemiddag is verzorgd door Gerry Verzett.

In de praktijk van de klachtbehandeling hebben we allemaal te maken met mensen die overreageren en hoog-escalerend gedrag tonen. Hoe gaan we daar mee om? Hoe zorgen we ervoor dat het niet persoonlijk wordt gemaakt naar de klachtbehandelaar? Wat werkt goed en welke do’s en don’ts komen daaruit naar voren? De BIFF-methode is een simpele en doeltreffende methode die alles biedt wat nodig is in een gesprek dat onveilig kan worden. De studiemiddag bestond uit een theoretisch kader en het bespreken van casussen die door de leden zelf ingebracht zijn.

Gerry Verzett

Gerry Verzett is psychosociaal therapeut en heeft een eigen praktijk. Daarnaast is zij als trainer werkzaam bij BGL&Partners.

Op 19 mei 2022 heeft de studiemiddag met het onderwerp 'Een ander perspectief op lastig klaaggedrag' plaatsgevonden.

De studiemiddag was net als in november 2021 hybride. Dat betekent dat deze zowel online was gepresenteerd (via een besloten YouTube link),als ook fysiek kon worden bijgewoond bij studio EMMA in het centrum van Den Haag.