Waarom leren van klachten niet lukt + netwerkmiddag
Voorafgaand aan de studiemiddag vond een ALV plaats. De stukken zijn voor onze leden ook terug te vinden op de website. De studie- en netwerkmiddag ving aan om 14.15 uur met een introductie door onze ...
De BIFF-methode Communicatie met hoog-escalerende mensen
Inmiddels hebben de leden van onze vereniging als aanvulling op deze studiemiddag het boek BIFF van B. Eddy cadeau gekregen. De training in deze studiemiddag is verzorgd door Gerry Verzett. In de prak...
Een ander perspectief op lastig klaaggedrag
Het bestuur is verheugd dat deze studiemiddag is ingevuld door Caroline Panis, (senior) klachtenfunctionaris Amsterdam UMC locatie VUmc, bestuurslid van de Vereniging voor Klachtenfunctionarissen in d...
Goed communiceren bij klachtbehandeling
Prof. dr. Carel Jansen (1952) is emeritus hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen en research fellow aan de Universiteit Stellenbosch (Zuid-Afrika). Hij publiceert over zijn onderzoek in Nederla...
Begrijpelijk taalgebruik bij klachtbehandeling
De studiemiddag is ingevuld door Mascha Furth en André Verburg. Beiden zijn autoriteit op het gebied van begrijpelijk schrijven.Mascha Furth studeerde Taalbeheersing, Argumentatietheorie en Retorica. ...
De positie van de beklaagde ambtenaar
Een onderwerp waarover Caroline Koetsenruijter een artikel schreef in ons eerste Tijdschrift voor Klachtrecht van dit jaar. Tijdens deze studiemiddag bespraken Ed van Meer en Nienke van Osch de invloe...
Etnisch profileren
De inleiding van de studiemiddag werd verzorgd door de substituut Nationale ombudsman dr. Joyce Sylvester. Zij gaf een toelichting op klachten over etnisch profileren die bij het bureau Nationale ombu...
Beroepsquerulant of contactintensieve burger
‘Contactintensieve burger’ is in elk geval een meer neutrale term. Waar komt het gedrag van deze burgers vandaan? En hoe kunnen we ermee omgaan? Deze vragen kwamen naar voren tijdens de studiemiddag v...
De professionalisering van de klachtbehandeling
Het verslag van de training door Yvette Nass en Caroline Koetsenruijter is helaas niet beschikbaar.
Digitalisering en dienstverlening
Bij een veranderde dienstverlening komen ook de klachten die overheden krijgen van burgers in een ander perspectief te staan. Voor veel burgers betekent de digitale overheid dat veel diensten makkelij...
De zelfredzaamheid van de burger
Daarover ging de studiemiddag van 10 november 2016. Sprekers waren Ellen Grootegoed en Emily Govers. Ellen Grootegoed is onderzoeker en docent aan de Universiteit van Humanistiek. Zij heeft onderzoek ...